Львівська Аграрна Палата

  • Новини
    • Новини
    • Все що потрібно знати про землю
    • Архів
  • Про нас
    • Діяльність ЛАП 2022-2024 рік
    • Положення про Європейську Академію іноваційного провайденгу
    • Президія «ЄВРОПЕЙСЬКОЇ АКАДЕМІЇ ІННОВАЦІЙНОГО ПРОВАЙДИНГУ»
    • Стратегія розвитку Львівської Аграрної палати на 2022-2026 роки
    • Реєстр громадських об'єднань
    • Статут
    • Статут Eng.
    • Правління ЛАП
    • Історія становлення
    • Діяльність
    • Структура
    • Уповноважені
    • Команда
    • Облікова політика
    • Фінансова звітність 2022 рік
    • Фінансова звітність 2023 рік
    • Фінансова звітність 2024 рік
  • Вісник Агрофорум
    • 2025
    • 2024
    • 2023
    • 2022
    • 2021
    • 2020
    • Паперове видання
    • Архів
  • Корисні посилання
  • Контакти

Львівська Аграрна Палата

  • Новини
    • Новини
    • Все що потрібно знати про землю
    • Архів
  • Про нас
    • Діяльність ЛАП 2022-2024 рік
    • Положення про Європейську Академію іноваційного провайденгу
    • Президія «ЄВРОПЕЙСЬКОЇ АКАДЕМІЇ ІННОВАЦІЙНОГО ПРОВАЙДИНГУ»
    • Стратегія розвитку Львівської Аграрної палати на 2022-2026 роки
    • Реєстр громадських об'єднань
    • Статут
    • Статут Eng.
    • Правління ЛАП
    • Історія становлення
    • Діяльність
    • Структура
    • Уповноважені
    • Команда
    • Облікова політика
    • Фінансова звітність 2022 рік
    • Фінансова звітність 2023 рік
    • Фінансова звітність 2024 рік
  • Вісник Агрофорум
    • 2025
    • 2024
    • 2023
    • 2022
    • 2021
    • 2020
    • Паперове видання
    • Архів
  • Корисні посилання
  • Контакти
  • Головна
  • Вісник Агрофорум
  • 2021
  • Новини

Особливості процедури продажу земельної ділянки сільгосппризначення не суб’єкту переважного права її купівлі

Якщо власник земельної ділянки сільськогосподарського призначення вирішив її продати не суб’єкту переважного права її купівлі (наприклад, іншій особі за наявності орендаря), то законодавство зобов’язує власника перед укладенням договору купівлі-продажу вчинити певні дії. 

Перш за все, власник у такому випадку не пізніше як за два місяці до дня укладення договору її купівлі-продажу повинен зареєструвати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі – ДРРП) намір щодо продажу земельної ділянки.

Про особливості державної реєстрації наміру щодо продажу земельної ділянки та її правові наслідки розповідає керівник Офісу протидії рейдерству Віктор Дубовик.

З дня відкриття ринку землі станом на 08 листопада 2021 року проведено 6 538 реєстрацій наміру власника земельної ділянки сільськогосподарського призначення щодо її продажу, а також 7 394 реєстрацій переважного права купівлі земельної ділянки сільськогосподарського призначення. 

Тож нові процедури активно використовуються учасниками цивільного обороту.

Важливість дотримання законодавства при їх проведенні полягає у тому, що суб’єкт переважного права купівлі землі може у судовому порядку перевести на себе права та обов’язки покупця, сплативши вартість ділянки, зазначеної у договорі купівлі-продажу, укладеному власником землі з іншою особою, якщо така процедура буде порушена. 

Слід мати на увазі, що заява про реєстрацію зазначеного наміру подається власником земельної ділянки сільськогосподарського призначення нотаріусу, який здійснюватиме нотаріальне посвідчення договору купівлі-продажу:

- разом з проектом такого договору;

- за наявності відкритого розділу у ДРРП з присвоєнням реєстраційного номера земельній ділянці.

Важливо розуміти і правові наслідки державної реєстрації наміру власника земельної ділянки сільськогосподарського призначення, щодо якої встановлено переважне право її купівлі, продати її особі, яка не є суб’єктом такого переважного права.

По-перше, такий намір нормативно визначений як обтяження. 

По-друге, державна реєстрація припинення зазначеного наміру власника сільськогосподарської землі щодо її продажу здійснюватиметься без подання відповідної заяви про державну реєстрацію припинення обтяження одночасно з державною реєстрацією:

- набуття новим власником права власності на таку земельну ділянку; 

- нового наміру цього власника щодо продажу цієї землі.

Отже власник не обмежується у можливості змінювати умови продажу та вправі реєструвати у подальшому намір продажу вже на нових умовах.

По-третє, нотаріус протягом трьох робочих днів повідомляє (цінним листом з описом вкладень і повідомленням про вручення або особисто під розписку) суб’єктів переважного права про такий намір власника землі.

При цьому, суб’єкт переважного права вважається повідомленим про зазначений намір власника також у разі:

- його відмови отримати повідомлення, про що є відповідна позначка;

- якщо повідомлення повернулося до нотаріуса у зв’язку із закінченням встановленого строку зберігання.

По-четверте, нотаріус протягом місяця з дня отримання від суб’єкта переважного права купівлі повідомлення про бажання скористатися цим правом:

- за погодженням з продавцем земельної ділянки призначає день і час укладення договору купівлі-продажу; 

- повідомляє (цінним листом з описом вкладень та повідомлення про вручення) про призначені день і час укладення договору купівлі-продажу суб’єкта переважного права купівлі земельної ділянки, який виявив бажання скористатися таким правом.

Слід враховувати, що суб’єкт переважного права вважається таким, що відмовився від свого переважного права, якщо протягом місяця з дня, коли він був належним чином повідомлений нотаріусом про намір щодо продажу земельної ділянки:

- не повідомив належним чином нотаріуса про своє бажання скористатися переважним правом;

- відмовився від укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки;

- не з’явився для укладення такого договору у день і час, призначені нотаріусом (за умови отримання повідомлення про вручення суб’єкту переважного права повідомлення про призначення дати та часу укладення договору купівлі-продажу або повідомлення про відмову від отримання такого повідомлення або якщо повідомлення повернуто нотаріусу у зв’язку із закінченням встановленого строку зберігання).

Важливо зазначити, що державні реєстратори мають чітко дотримуватися вимог реєстраційного законодавства, зокрема, встановлювати особу заявника, перевіряти його право- та дієздатність, а якщо заява подається представником власника – наявність у такої особи належних повноважень. 

Порушення реєстраційного законодавства під час державної реєстрації наміру власника продати аграрні сотки чи гектари можуть обумовлювати скасування відповідних реєстраційних рішень в судовому або адміністративному порядку. 

 Джерело: Офіс протидії рейдерству Мін’юсту 

 

Останні статті

  • МОНІТОРИНГОВИЙ ВІЗИТ ЛЬВІВСЬКОЇ АГРАРНОЇ ПАЛАТИ НА ЗАКАРПАТТЯ В РАМКАХ ПРОГРАМИ WFP З ІНСТИТУЦІЙНОГО ХАРЧУВАННЯ
  • Тренінг з реалізації проєктів Програми Interreg NEXT Польща–Україна 2021–2027: команда Львівської Аграрної палати на навчанні в Мукачево
  • ЕКОЛОГІЧНІ ІНІЦІАТИВИ ЛЬВІВСЬКОЇ АГРАРНОЇ ПАЛАТИ В ДІЇ.
  • На Львівщині відбулися тематичні заходи із нагоди відзначення Дня фермера
  • МОНІТОРИНГОВА МІСІЯ КООПЕРУЮЧОГО ПАРТНЕРА: ПІКЛУВАННЯ, ЯКЕ ВИМІРЮЄТЬСЯ В ДІЇ

Контакти

Львівська Аграрна Палата


м. Львів

вул. Залізнична 16/ 2-й пов.

 

Телефони

тел.    + 38 (067) 974-69-81 

           + 38 (067) 274-81-23 

           + 38 (067) 803-60-32


e-mail : agrochamber.office@gmail.com